F-blog.info




Ferhad'ın blogunun teknik özelliklerine geldi sıra. Bu arada bende keni kişisel düşüncelerimi paylaşayım. Daha önce çalıntı içerikli bloglar üzerine bir konuda konuşmuş ve blogunu o şekilde gezmiştim. F tipi blog diyor kendisi ama bana da elektronik dersleri anımsatıyor. Elektronik içerikli bir blog olarak düşünmüştüm. Ama blogu gezince daha farklı konular da bişeyler paylaştığını gördüm. :D Şimdi blogun teknik özelliklerine şöyle göz gezdirelim bakalım :D

Soru 1: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
25 Aralık 2006 tarihinde eski OpenOffice.org ile yapma siteyi devirip, blog açmıştım.

Soru 2: Blogunuzun ismi nerden geliyor?
İçinde Ferhad geçen alan adları Malezyalı ünlü bir adaşım tarafından kapılmıştı, isim soy isim de almak istemedim. Alan adı indirim kampanyasına yetişeyim derken de bir yerden F Tipi gençlik diye birşey girmişti kafama. Zaten asosyal biriyimdir, bu deyim de bana uyuyor dedim f tipi gibi birşeyler alayım. En sonunda da f-blog.info alıp F Tipi Blog dedim. Made in Satisfaction da Macaristan ya da Polonya'da gördüğüm bir tırın üzerinde yazıyordu, tırın renkleri de kırmızı ve beyazlı idi, o zamanki temaya tamamen yansımıştı bu.

Soru 3: Blogunuz hangi alt yapıyı kullanıyor.?
WordPress.

Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, icon ve logosu kime veya kimlere aittir?
Temam Codescheme Blue. Değiştirdiğim için pek mavisi kalmadı artık, sadece üst alanda rastgele resimler gösterebileceğim bir alanı var diye seçmiştim.

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
Değil, belki de ondandır İnternet Explorer'da yan menü kayık duruyor.

Soru 6: Blogunuzun Dmoz kaydı var mı?
Varmış.

Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
Contact Form 7, FeedBurner FeedSmith, FireStats, Get Recent Comments, Google XML Sitemaps, Rastgele Text, Revision Control, Sayfa Sayaç (Post read counter), ShareThis, Simple Tags, Spam Karma 2, Subscribe To Comments, Twitter Tools,
Wordpress Download Monitor, WordPress Mobile Edition, WP-Compress-HTML, WP-Stats, WP-UserOnline, Yakuter Rastgele Sözler, ZenphotoPress

Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
Genelde 500 civarı özel günlerde 1000 (Bu günler sanırım bilgi yarışması falan oluyor?).

Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
Google (Feedburner, Panoramio vs.), MyBlogLog... Aslında hiçbirini kullanmıyorum, bir kez ekledim gerekli kodları bir daha da yüzlerine bakmam.

Soru 10: Ajax ve Jquery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyormusunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Kişisel olarak benim yaptığım birşey yok ama WordPress yönetim panelinde çeşitli kısımlarda bunları kullanıyor.

Soru 11: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Bulunuyorsa eğer hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
Adsense, Goinger.

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
Blogger veya Worpress.com en iyisi ama ben uğraşmayı severim, isterim. Bu sebeple Byethost'ta ücretsiz bir alan açar, ona WordPress kurar, kullanırdım (Kullandım, yurt içi ücretliler kovunca oraya gidiyordum. :) Hiç de git demedi).

Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
Bir kez denemelik e-posta ile yazmışımdır. Onun dışında İnternet gezginim dışında hiç bir yazılım veya servis kullanmam.

Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verirmisiniz?
Sitem Alfaserver.net'in Amerika sunucusunda barınıyor, o da The Planet'te. Tercihim yerlidir, yerli malı yurdun malı ama barındırma şirketinin kararı Amerika. Amerikanlar bu işleri güzel yapıyor, MySQL sunucusu dört ayda bir yeniden başlatılıyor ama hiçbir problem yok. Alan adını kampanya var ucuz diye acele ile İsimtescil'den aldım ama memnun olduğumdan emin değilim. Siteyi yurt dışı servislerde barındırırken birkaç farklı serviste hep alan adı ile ilgili problem oldu. Site Türkiye dışında tüm Dünya'dan ulaşılabiliyordu, isim sunucusu olarak İsimtescil kullanıp IP ayarları yapınca düzeltebildim ancak.

Soru 15: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
Bant genişliği 10 - 12 GB. Kullandığı alan da 280 MB kadar.

Son Soru : Blogunuzu bir kaç cümle(!) ile anlatır mısınız?
İnternet'te ilk ödevlerim için birşeyler araştırmaya başlayınca karşıma çıkan işime yarar siteler genellikle Geocities, Angelfire gibi ücretsiz barındırma servislerindeki sitelerdi ki bunların çoğu da tabii ki İngilizce idi, coğrafya ödevim için bile İngilizce kaynaklardan çeviri yaptım. Sonra bu ücretsiz servislerde ben de çevirdiğim şeyleri yayınlayayım ki Türkçe içerik artsın deyip OpenOffice.org ile HTML sayfalar hazırlayıp bu servislerde yayınlamaya başlamıştım ki üniversiteye başlayıp evden uzaklaşınca yeni sayfa oluşturup birşeyler yazmak zorlaştı ve hazır bir sistem bulmam gerekti. Bu esnada da blog fikrine ısındım ve Google'da "blog" diye aranırken Wolkanca'nın linkine tıkladım ve blog, WordPress vs. bütün şeyler zaten bir saat içinde girmişti kafama. Öylelikle işe yarar Türkçe içeriği arttırmak için açmış olsam da bu blogu, uzun süre evde İnternet erişimim olmadan ve İnternet'e kavuştuğum zaman da birden türeyen derslerle savaşa başladığımdan pek yazamamış ve istediklerimi yapamamış olup beynimde ve WordPress'in pek gerek yok diye düşündüğüm "Taslaklar" uygulaması içinde tonla fikrimi hapsetmiş, sonra da öldürmüş bulunmakta ve iyi amaçlarla açtığım blogu maffettiğim için kendime kızmaktayım.

Uzun uzun yazdığı cevaplar ve desteği için Ferhad'a teşekkür ederim. Blogun açılışında herhangi bir yavaşlık görmedim. Ancak sidebar bana çok kalabalık geldi. Belki de sorun bendedir. "Sidebar dediğin kalabalık olur" diyenleride duyar gibiyim. Fakat sidebarın okunurluğunu azaltıyor. Neyse Ferhad paylaştığın yazılardan ötürü tebrik ederim. :D

1 yorum:

FeRHaD dedi ki...

Konu olarak sabit bir konum yok, aslında eskiden bu şekilde planlarım vardı ama blog işte, benden başkasına çekemez ki. :) O da benim gibi daldan dala karışık birşey oldu. :)
Yan menüde Twitter iletilerim dışında gereksiz birşey yok bence, eksik olabilir ama. :) Yan menü dediğin kalabalık olur prensibi yani, madem var dolacak. :) Aslında şimdi düşündüm de şu anlık Twitter iletileri olayını kaldırayım ben, günlük giriliyor nasılsa. :)

Yorum Gönder