Teakolik.Com




Çay hastası olan Hamza'nın TEAkolik adlı bloguna şöyle bir göz atalım bakalım. Sağolsun soruları cevapladı. Soru 1: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
Cevap : Açıkcası TEAkolik.com'dan önce farklı isimlerle blog yazdım fakat sonradan malesef ki kapattım. Böyle 1-2 yıl sürdü diyebilirim. Sonradan kalıcı olmak lazım düşüncesiyle TEAkolik.com 'u açtım ve 1 Temmuz 2006 ilk yazımı yazdım.

Soru 2: Blogunuzun ismi nerden geliyor?
Cevap : Nette bir takma isim kullanmak gerektiğini düşünüyordum. Açıkcası çay düşkünlüğüm nedeniyle Çaykolik olabilir diye düşünmeye başladım. Fakat alan adlarında TÜRKÇE karakter kullanılmadığı için farklı birşey yapayım dedim. Çay kelimesinin ingilizce karşılığı "TEA" kelimesini kullandım ardından da "kolik" ile birleştirdim. Ortaya TEAkolik.com çıktı :)

Soru 3: Blogunuz hangi alt yapıyı kullanıyor.?
Cevap : HTML, Mambo, Joomla'dan sonra WP 'ye terfi ettim 2 yılı aşkın bir süredir Wordpress kullanmaktayım. Özelliklede geliştirilebilirliği ve SEO'su eklentileri beni cezbetti diyebilirim.

Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, icon ve logosu kime veya kimlere aittir?
Cevap :
Theme : NeoEase tarafından yapılan Block2 kullanmaktayım. Üzerinde epeyli değişiklik yaptım. Türkçe’si bana aittir. Tema'yı ilk düzenlemeye başladığımda Türkçe dil desteği olup olmadığını araştırdım. Türkçe'ye çevirisi henüz yapılmamıştı. Kendim çevirdim ve NeoEase 'ye gönderdim. Sağolsunlar temanın Türkçe dil seçenekleri arasına yerleştirdiler.

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
Cevap : Hayır. Aslında uygun olması için çok uğraş verdim. (bknz.W3 Validator ile sistemimdeki hataları düzeltiyorum.) Sonunda acaba bu kurallara değer mi ? Diye kendi kendime sormaya başladım. Biraz araştırma yaptım ve açıkcası sitem etmeye başladım W3 Validator Kurallarını takan var mı ? Yazımda da bu sitemi dile getirdim neden hayır dediğimi okuyabilirsiniz.

Soru 6: Blogunuzun Dmoz kaydı var mı?
Cevap : Ocak 2007 'de Dmoz'da listelenmeye başladım. Açıkcası 1 yıl gibi bir süre Dmoz'da listelenmek için uğraşmıştım.

Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
Cevap :

Eklentiler :

Adsense-Deluxe Google Adsense Reklamlar için Geliştirici: Acme Technologies.
Akismet Spam koruması için Geliştirici: Matt Mullenweg.
WP-Print Yazıcıdan düzgün çıktı almak için. Geliştirici: Lester ‘GaMerZ’ Chan.
Highslide4WP Resimler için güzel bir hightslide efekti. Geliştirici: mg12.
Google XML Sitemaps Google sitemap XML dosyası için Geliştirici: Arne Brachhold.
Homepage Excerpts Yazıların 1. sini tam diğerlerini özet olarak göstermek için. Geliştirici: Dailyblogtips
WordPress Database Backup Sistem veritabanını yedeklemek için Geliştirici: Austin Matzko.


Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
Cevap:
Açıkcası son 5 aydır büyük bir düşüşle karşı karşıyayım. Şimdilerde toparlanmaya başlayan istatistiklerimin son 30 günlük raporunu aşağıdaki gibi görebilirsiniz.

Blog istatistiklerim

Şu an 14 kategori, 3,667 etiket altında, 983 yazı, 16.722 yayınlanmış yorum bulunmaktadır.

Son 30 Gün içinde ;

115.740 Ziyaretçi
104.473 Sadece Farklı Ziyaretçi

174.018 Sayfa görüntülenmesi

1,50 Safya / ziyaret

00:01:01 Sitede kalma süresi

% 88,41 Yeni ziyaret

107.989 Arama Motorları

4.128 Doğrudan Trafik

3.623 Yönlendiren Siteler

45.101
Toplam harici bağlantı sayısı

Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
Cevap : http://whos.amung.us/ 'un ücretsiz sayacını kullanmaktayım. Bunun dışında herhangi bir servisi kullanmıyorum.


Soru 10: Ajax ve Jquery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyormusunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Cevap: Ajax ve Jquery 'i yakından takip ediyorum. Daha doğrusu öğrenmeye çalışıyorum. Bloguma girdiğinizde yukarıdaki Çay fincanı dikkatinizi çekmiştir. Tıkladığınız zaman yerine geçiyor. Fare ile tutup çekebiliyorsunuz. Jquery 'den ufak bir örnek olarak kullanıyorum. Üzerine gelip tıklarsanız efekti görebilirsiniz.

Soru 11
: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Bulunuyorsa eğer hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
Cevap: Google Adsense, ReklamZ ve Superalısveris E-ticaret sitesinin reklamları bulunmakta. Linkz yi ve Adsense'yi uzun zamandır kullanmaktayım.

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
Cevap: Hiçbiri. Çünkü hepsinde bazı kısıtlamalar mevcut. Açıkcası özgürlüğüme ve rahatıma düşkün olduğum için kısıtlamalara gelemiyorum diyebilirim. Eğer kullansaydım Wordpress.com olurdu. Zaten bir ara kullanıyordum fazla bandwithden kapattılar :)


Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
Cevap: Kullanmıyorum. Sadece WP yönetim paneli.


Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verirmisiniz?
Cevap: Önceleri kendim hosting satışı hizmetleri vermekteydim. Sonra firmayı kapattım ve birkaç firmanın sponsorluğunda devam ettim. Son 7 aydır http://byethost.com/index.php/paid-hosting firmasıyla çalışıyorum. Çokda memnunum. Herhangi bir kısıtlama yapmıyorlar ve 7 /24 teknik desteklerine hayranım. Ücretide 2.99USD aylık...


Soru 15
: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
Cevap: Canımı sıkan en büyük problem buydu. Şimdiki host firmamda henüz bir sıkıntı yaşamadım. Sağolsunlar aylık 256Gb limit diyorlar ama onuda geçebileceğimi söylediler. Şuan itibariyle 40-50GB kullanmaktayım.


Son Soru : Blogunuzu bir kaç cümle ile anlatırmısınız?

Blogum bilgisayar ve teknoloji üzerine. Aslında arada bir kafama göre farklı konularada girebiliyorum. Bu yüzden teakolik.info domainimi ve driveristek.com domainimi aktif ettim. TEAkolik.com adresimde tecrübelerimi anlatarak insanların bilgisayar konusunda birazda olsa bilgi sahibi olmalarını sağlamak biraz yardımcı olmak amacıyla devam ediyorum.

Yıllar önce internette Türkçe kaynak bulmak zordu. Özelliklede ufak bir bilgisayar problemi için format atanlar hatta büyük masraflar yapıp bilgisayarcıların insafına kalanları görünce şu soruyu kendime sordum. "Neden ben bir Türkçe kaynak olmayayım ? " Yazmaya başladım... O gün bu gündür tecrübelerimi bloguma yazar gelen sorulara ve isteklere göre insanlara araştırma yapıp blogumdan cevap veririm... Herhangi bir ticari kaygım yok. Herhangi bir karşılıkta beklemiyorum. Hatta blogumun en altındaki telif hakkı yazısına bakarsanız rahatlıkla görebilirsiniz :)

Amacım insanlarım bu konuda ufakda olsa biraz bilgilenmesi tecrübelerimi paylaşmak...

TEAkolik'i FF den tanımıştım. İsminden ötürü o zaman bana itici gelmişti. Ne demek lan teakolik deyip kızmıştım. Meğer çay hastasıymış blogun yazarı Hamza :) Sonradan seve seve takip etmeye başladım. Sitesinin hızı gayet iyi fakat header kısmını beğenmedim. Çok karman çorman duruyor. Günümüz web sitelerinde header ı geniş tutulmaya çalışılırken TEAkolik iyice küçültmüş. Benim tavsiyem header kısmını biraz genişletmesi. Tebrik ederim Hamza blogun içeriği kendini belli ediyor zaten. :D

3 yorum:

TEAkolik dedi ki...

Tamam akşama güzel bir header yapacağım :)

Gereksiz Bir Kişilik İşte dedi ki...

Eğer eleştirimi dikkate alıp uygularsanız çok mutlu olacağım :)

_KmL_ dedi ki...

Güzel bir roportaj olmuş :) TEAkolik i bende takip ediyorum, başka bir arama yaparken karşılaştım ve merak edip okudum :) Bir insanın eleştirilmesi bence ona en büyük ödüldür :)

Yorum Gönder