Fatih Hayrioğlu'nun Not Defteri


Geçenlerde Fatih hocama rica etmiştim blogunuzun teknik yönlerini yayınlamak istiyorum diye. Sağolsun cevaplarını hemen gönderdi.

Soru 1
: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
Cevap1: 14 Nisan 2006


Soru 2: Blogunuzun ismi nerden geliyor?
Cevap2: Günlük demeyi daha isabetli görüyorum. Çalışırken karşılaştığım sorunları ve çözümleri bir kenara yazıyordum. Bunları bir gün yayınlamayı düşünerek not defterime yazıyordum ve sitemi açınca ismi “Fatih Hayrioğlu’nun Not Defteri” oldu.

Soru 3: Blogunuz hangi alt yapıyı kullanıyor.?
Cevap3: WordPress alt yapısını kullanıyorum.

Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, icon ve logosu kime veya kimlere aittir?
Cevap4: Sans-serif Racer temasını kullanıyorum. Tabi ufak tefek düzeltmeler ve eklemeler yaptım.

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
Cevap5: Siteyi açarken test ettiğimde sorun yoktu ama yeni içerik eklerken ve yeni eklentiler standart dışına çıkmama neden olabiliyor.

Soru 6: Blogunuzun Dmoz kaydı var mı?
Cevap6: Yok

Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
Cevap7: Akismet, Code Auto Escape, del.icio.us for Wordpress, Google XML Sitemaps, Peter's Custom Anti-Spam, SyntaxHighlighter Evolved, wp-cache, WP-ContactForm, WP-PageNavi, Clean Options

Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
Cevap8: Bu konuda bir ikilem var. Google Analitics 750-800 gösterirken hosting şirketinin sunduğu izleme aracı 1400-1500 gösteriyor.

Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
Cevap 9: Google Analytics

Soru 10: Ajax ve Jquery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyormusunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Cevap 10: Kullanmıyorum.

Soru 11: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Bulunuyorsa eğer hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
Cevap11: Yok

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
Cevap12: Muhtemelen WordPress’in sunduğu ücretsiz blog’u kullanırdım.

Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
Cevap13: Genelde ilk olarak Google Dokümanlarda yazıyorum yazılarımı. Yazı bitince Office’in Türkçe denetiminden geçiriyorum.

Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verirmisiniz?
Cevap14: https://www.ixwebhosting.com/ hizmet alıyorum. Domain’i http://www.godaddy.com/ den aldım.

Soru 15: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
Cevap15: 137 Mb yer kaplıyor ve 8,5-9 GB Bant genişliği

Son Soru : Blogunuzu bir kaç cümle ile anlatırmısınız?
Son Cevap:
Günlüğümü araştırıp bulduğum bilgileri ve tuttuğum notları kenarda köşe de kaybetmemek ve bunları internet ortamında paylaşmak için kurdum ve aynı amaçla devam ettiriyorum.

Fatih hocamın bilmeyen yoktur sanırım. O üstad olduğu için yorum yazmıyorum. Hocam teşekkürler cevaplar için. :D

0 yorum:

Yorum Gönder