Beyn.org!


2008 yılının kişisel blog dalında birinci olan blogu Beyn.org u incelememek olmaz diyerekten iletişim formu aracılığıyla Barış'a teklif götürdüm. Cevaplarını gönderdi. İşte Beyn'in bileşenleri :D

Soru 1: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
21 Ocak 2006 tarihinde.

Soru 2: Blogunuzun ismi nereden geliyor?
"Barış'ın Beyninden Geçenler" diye başlamıştım, sonra o zamanlar çok sevdiğim bir marka maskotunu (Beyn) aklıma getirerek blog'umun adına bir kesme işareti daha koymuştum.

Soru 3: Blogunuz hangi altyapıyı kullanıyor?
WordPress.

Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, ikon ve logosu kime veya kimlere aittir?
Kendi tasarladığım bir temadır. Kodlaması da, ikonu da logosu da bana aittir :).

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
Çoğu zaman.

Soru 6: Blogunuzun DMOZ kaydı var mı?
Var.

Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
Valla 30'a yakın eklenti kullanıyorum ama başlıcaları şunlar: Spam'lere engel olmak için Cookies for Comments ve Simple Trackback Validation eklentileri; SEO amaçlı Google XML Sitemaps ve Simple Tags; istatistik amaçlı WordPress.com Stats; bir de demirbaş eklentiler olan WP Database Backup, WP Super Cache, WP-PageNavi, Subscribe to Comments, Get Recent Comments ve FeedBurner FeedSmith. Bunlar başlıcaları :D.

Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
Uzun süredir ortalaması 1000 dolaylarında dolaşıyor. Toplam ziyaret sayısı ise günlük 1500 civarında.

Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
WordPress.com'un istatistik servisinden, Google'ın site haritası ve istatistik servislerinden, bir de FeedBurner'ın abonelik servislerinden (RSS ve e-posta).

Soru 10: AJAX ve jQuery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyor musunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Kullanmıyorum.

Soru 11: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Eğer bulunuyorsa, hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
Bulunmuyor ama bulunduğu dönemlerde ya özel reklam aldım, ya da Google AdSense kullandım.

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
WordPress.com.

Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
WordPress'in kendi yazı editörünü kullanıyorum ama uzun yazılar yazacağım vakit DarkRoom adlı ufak yazılımı

Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Bir süredir göçebe barınma hayatı sürüyorum :). Şu anda Limk.biz sunucularındayım; alan adlarımı ise name.com ve ihs.com.tr adresli iki şirkette tutuyorum.

Soru 15: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
Sanıyorum aylık 5-6GB trafiği var, kapladığı alan ise 200MB civarında olmalı.

Son Soru: Blogunuzu bir kaç cümle ile anlatır mısınız?
Birçok yerde şu tanımı kullanıyorum: "Hayatımı arşivleyip çeşitli konular hakkındaki tecrübelerimi yazdığım, bunların yanında başta gündem konuları olmak üzere birçok konudaki düşüncelerimi aktardığım ve bir de ara sıra bloglama, bilgisayar ve internet hakkında çiziktirdiğim blog'um."

Beyn blogu için cevapları gönderen Barış'a teşekkür ederim. Zaten oturmuş bir bloga yorum yapmak olmaz. :) Fakat biraz daha renkli olsa sanırım daha iyi olur. :)

0 yorum:

Yorum Gönder