Yakup Gövler :)


Yakup Gövler hocamın blogunu severek takip ederim. Wordpress konusunda çok katkısı olmuştur. Sağolsun rica ettim blogu için soruları yanıtlamasını ve kırmadı, cevapladı. İşte wordpress ustasından cevaplar;

Soru 1: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
01 Nisan 2007

Soru 2: Blogunuzun ismi nerden geliyor?
Kendi ad ve soyadımdan oluşuyor.

Soru 3: Blogunuz hangi alt yapıyı kullanıyor?
Wordpress

Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, icon ve logosu kime veya kimlere aittir?
www.ndesign-studio.com tarafından tasarlanmış olan http://www.ndesign-studio.com/resources/wp-themes/glossyblue/ temasını, kendime göre düzenleyerek kullanıyorum. Yaz tatilinde kendi temamı tasarlamayı düşünüyorum.

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
Uygun olmasına dikkat ediyorum fakat yazılarımı HTML editörünü kullanarak yazdığımdan, bazen yazılar bozabiliyor ancak farkettiğimde düzenlemeye çalışıyorum.

Soru 6: Blogunuzun Dmoz kaydı var mı?
Evet

Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
Sitemap oluşturmak için Google XML Sitemaps,
Yazıları sayfalamak için WP-Pagenavi,
Yazılarım içerisinde kod paylaşmak için iG:Syntax Hiliter,
Önemsiz yorumları engellemek için Peter's Custom Anti-Spam,
Sosyal imleme sitelerinin bağlantılarını göstermek için Sociable-Tr,
İletişim sayfam için WP Contact Form III,
Kendi eklentilerimden
Tusul.com'a yazılarımı eklemek için Tusuldat,
Yan menüme yönetimle ilgili işlem menüsü eklemek için Yönetim Bağlantıları Bileşeni,
Resimli bağlantılarım için ise Advanced Blogroll.

Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
Çok fazla sayılmaz.

Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
Google Analytics, FeedBurner, Twitter

Soru 10: Ajax ve Jquery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyormusunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Kullanmıyorum, neden kullanmadığımı da bilmiyorum ancak tasarlamayı düşündüğüm temada oldukça fazla kullanacağım.

Soru 11: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Bulunuyorsa eğer hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
Adsense reklamları bulunuyor ancak fazla da bir getirisi yok. Sanırım yakında kaldırırım.

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
Blogspot

Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
Doğrudan Wordpress yönetim panelini kullanıyorum

Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verirmisiniz?
Alan adım www.ihs.com.tr de, barındırma hizmeti ise www.vit.com.tr firmasında bulunuyor.

Soru 15
: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
Mümkün olduğunca resim ve videolara yer vermiyorum ve optimize etmeye çalışıyorum. O nedenle 20 MB gibi az bir alan 2 GB gibi düşük bir bant harcıyorum.

Son Soru : Blogunuzu bir kaç cümle ile anlatırmısınız?

İlk açtığım zamanlar genelde bilişim teknolojileri, eğitim üzerine yazmayı düşünüyordum ancak WordPress'e aşık olduktan sonra WordPress dışında neredeyse yazı yazamıyorum. Kısaca sitem bir WordPress severin, teknoloji serüvenini anlatan bir günlük.

Hocam bana olan katkılarınızı yabana atamam blog aracılığıyla teşekkür ederim. Bir ufak eleştirim olacak hocam temanızı artık değiştirseniz çok iyi olacak :)

0 yorum:

Yorum Gönder