Okck.Blogspot.Com

Bugünün ilk blogu Oğuz Kaan Çağatay Kılınç'a ait olan Sadece insan sloganı ile güzel yazılar paylaşılan http://okck.blogspot.com a bakacağız.
Soru 1: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
Cevap: Şuan ki blogspottaki geçişim 2 yılı buldu. Öncesinde gerek domain ve host alarak ya da çeşitli ücretsiz sitelerde barındırarak da daha sonra blog olarak adlandırılan kişisel site tadında çalışmalarım olmuştu. Oralardan kurtarabildiklerimi de şuanki bloguma ekledim zaten.

Soru 2: Blogunuzun ismi nerden geliyor?
Cevap: Şu zamana kadar pek çok isim değiştirdim. Uzun bir süre "En Şeffaf İnsan" olarak gitti, ki sadece internette değil her yerde olduğum gibi gözükmeyi severim. Sonra daha kişisel olarak "Sadece Ben" oldu, ama bunun da çok dar alanı kapsadığını düşündüm. Şuan ki ismi "Sadece İnsan" ve çok uzun bir süre bunu kullanacağım; "insan" kavramı benim için oldukça değerli ve içi dolu bir kavram. "Sadece İnsan" ile bu kavram ile ilgili herşeyi yazdığımı anlatmaya çalıştım.

Soru 3: Blogunuz hangi alt yapıyı kullanıyor?
Cevap: Blogspot... Host ve domain dertleri ile uğraşmak istemediğim için...

Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, icon ve logosu kime veya kimlere aittir?
Cevap: Kullandığım tema, bir çok beğendiğim temanın özelliklerinin birleştirilmiş ve sonra da kendi tarzımla renklendirilmiş hali. Şuan başka bir tema üzerinde çalışıyorum, çünkü şuan kullandığım temada birçok alanın gereksiz olduğuna karar verdim.

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
Cevap: Hayır, her ikisi için de bol miktarda hata var. Ama görüntülemede Firefox ve Internet Explorer'da sorunla karşılaşmadım. Yeni temada bu hataları minimize etmeye çalışacağım.

Soru 6: Blogunuzun Dmoz kaydı var mı?
Cevap: Hayır, yok. Açıkçası hiç başvuruda da bulunmadım. Belki de başvuru yapmalıyım, ne dersin?

Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
Cevap: Blogspot'ta bildiğin gibi eklenti yerine widgetlar var. Bu widgetlardan olmazsa olmazım; Takvim. Diğerleri o dönemki ruh halime göre değişiklik gösterebiliyor.

Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
Cevap: Günde 50 - 60 kişi gelmekte. Bu sayı ayda 15 - 20 girdi için iki katına, 30 - 40 girdi için 3-4 katına çıkabiliyor. Tamamen benim yazma performansımla alakalı bir durum. O nedenle çok ama çok değişken. Buradan sıkı takipçilerimin olmadığı sonucunu da çıkarabiliriz galiba :)

Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
Cevap:
  • whos.amung.us: Online kaç ziyaretçi olduğu bilgisini ziyaretçilerime göstermek için kullanıyorum. Ama şu aralar ona bir alternatif de aramaktayım, bulursam hemen değiştireceğim.
  • Feedburner : Sitemin RSS sağlayıcısı.
  • Twitter : Yazıların hemen üstünde 140 karakterlik bir twitter mesajının sığabileceği bir satır mevcut, buradan o andaki twitimi paylaşabiliyorum.
  • AddThis : Beğenilen yazılarımın paylaşılabilmesi için kullandığım bir servis, çok kullanışlı.
  • FriendFeed : Sosyal medyadaki tüm paylaşımlarımı buradan yönettiğim gibi, yine sosyal medyada nerelerde var olduğumu da FriendFeed'in widgeti ile okuyucularımla paylaşıyorum.
  • Bloxoo ve BlogCatalog: Seviyorum oradaki değerlerin inip çıkmasını, blogumun aktifliğini de gösteriyor bir bakıma.
  • ImageShack: Resimlerimi bu alan üzerinde saklıyorum. Picasa'yı kişisel amaçlarım için kullandığımdan blogumun resimlerini oraya karıştırmak istemiyorum.
Soru 10: Ajax ve Jquery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyor musunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Cevap: Sanırım takvim kısmı bunları kullanıyor. Çok yoğun olmamakla birlikte, bloga işlevsellik kattığı sürece kullanmaktan çekinmiyorum.

Soru 11: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Bulunuyorsa eğer hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
Cevap: Şuan yok. Google AdSense ve Bumerang kullanmışlığım var ama boş yere döndükleri sonucuna vardım ve kaldırdım. Ama birisi gelse blogumun herhangi bir yerine karşılığını ödeyerek bir reklam vermek istese de hayır demem, sonuçta öğrenciyiz para lazım :)

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
Cevap: Kesinlikle blogspot ki hali hazırda kullanmaktayım da. Ücretsiz olmasına karşın tasarımını dilediğimce değiştirebilmem, arkasında var olan Google güvencesi ve sürekli geliştirilmesi beni kendine bağlıyor. Bir de ajax kodları ve temel resimler için dahili olarak ufak bir alan sağlasa harika olacak.

Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
Cevap: Yönetim paneline girip yazıyı ekliyorum, böylesi daha çok işime geliyor. Eskiden Zoundry Raven kullanıyordum, eğer düşünenler varsa tavsiye ederim.

Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Cevap: Bu soru servisi blogspot'tan kullanıp ve özel bir domaine sahip olmayan bir blogger için geçerli değil sanırım.
Ama belirtmek istediğim bir şey var. Blogspot'a tam anlamıyla yerleşmeden önce bir çok hosting kullandım ve çeşitli domainler aldım. Kendim için kullandığım okck.net'ti. Ama sonra hosting sağlayıcıların problemleri ile uğraşmaktan ve domainin süresi bitti bitecek dertlerinden kurtulmak için tamamen ücretsiz olan yolu seçtim ve hiç pişman değilim.

Soru 15: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
Cevap: Bilmiyorum, onu Google'a sormak lazım ama çok olmasa gerek.

Son Soru : Blogunuzu bir kaç cümle ile anlatır mısınız?
Cevap: Blogum benim bir parçam ve hatta kısaca ben. Mümkün olduğunca insana dair şeylere yer vermeye çalışıyorum. Genellikle kendimi kısıtlamadan ve hatta zayıf yönlerimi dahi afişe eden yazılar yazıyorum. Günlük hayatta yaşadığım herşeyi bloguma aktarmaya çalışıyorum. Blogumdaki birkaç yazı çeşitli dergilerde yayınlandı, konunun otoritelerinden (blog camiasından değil, yazar camiasından) çok olumlu geri dönüşler aldım. Birkaç yıl sonra, seçtiğim blog yazılarımdan bir derleme yaparak bir kitap bastırmayı da düşünüyorum.

Oğuz cevapların için teşekkürler. Bende blogunu inceledim fırsattan istifade siteye bakınca sanki kendine has bir hostta istediğin gibi şekle sokmuşsun gibi duruyor. Tebrik ederim. :)

2 yorum:

Oguz Kaan Cagatay Kilinc dedi ki...

bu güzel fikir için ben teşekkür ederim eray, soruları cevaplamak çok zevkliydi :) bu vesileyle sansüresansür'ü desteklemiş olmuşuz, bir taşla birkaç kuş birden vurmak bu olsa gerek :)

Gereksiz Bir Kişilik İşte dedi ki...

Oğuz çok sağol yorum ve cevapladığın sorular için.Ayrıca Sansüre Sansür bu aralar neredeyse tüm blogların son yazısı çok güzel oluyor :D

Yorum Gönder