ErayUsta.Com


İlk olarak kendi blogumun alt yapısından ve teknik özelliklerinden bahsedeceğim. Arkadaşımla birlikte genel soruları hazırladık. Şim kendim cevaplayacağım.

Soru 1: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
Cevap: Aslında daha önce wordpress ve blogspot ta denemelerim olmuştu. Sonra host alıp denedim bu sefer domain ve host sorunları yaşadım. Bir türk firması kepenk kapatıp kaçınca da sitem kapandı. Sonra 12 Mart 2009 tarihinde erayusta.com adresini alıp yazmaya başladım. Bu sefer herşey yolunda gidiyor. Host ve domain den son derece memnunum.

Soru 2: Blogunuzun ismi nerden geliyor?
Cevap: Kendi isim ve soyismimden geliyor.

Soru 3: Blogunuz hangi alt yapıyı kullanıyor.?
Cevap: Wordpress alt yapısını kullanıyor.
Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, icon ve logosu kime veya kimlere aittir?
Cevap: Zinepress adında ücretsiz dağıtılan bir temadır. Temanın türkçeleştirilmesi tamamen bana aittir. Yakın zamanda bu temayı değiştirip başka bir tema kullanacağım. Sanırım ücretli tema olacak. Yazın kodlaması biterse eğer kendi temamı kullanmayı çok istiyorum.

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
Cevap: Evet hem css hem xhtml uyumludur. Xhtml için bu, css için bu bağlantıları takip ederek inceleyebilirsiniz.

Soru 6: Blogunuzun Dmoz kaydı var mı?
Cevap: Evet bu kategoride sitem bulunmaktadır.
Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
Cevap: Akismet, Clean Archives Reloaded,DB Cache,eBurhan Fix Feed,WP-ContactForm,Google XML Sitemaps,Platinum SEO Pack,Simple Tags,WP-stats eklentilerini kullanıyorum.

Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
Cevap: Blogum yeni olduğu için 30-80 arası tekil ziyaretçi geliyor. Birinci ayımda çeşitli istatistikler sunduğum bu yazımdaki durumdan çok fazla bir şey değişmedi. Sadece google amca biraz fazla hit göndermeye başladı.
Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
Cevap:
  • Whos.amung.us/: Online kaç ziyaretçi olduğu bilgisini almak için.
  • Feedburner : Hem rss yayınlarımı yönlendirmek hem de kaç kayıtlı üye var sitemde göstermek için kullanıyorum.
  • Twitter : Blogumda şuan link olarak var fakat ilerleyen zamanlar da widget olarak kullanmak istiyorum.
  • Feedburner : Bu hizmetide sitemde link olarak bulunduruyorum. Fakat hesabımı diğer blog yazarlarını takip etmek için açtım. :)
  • Technorati : Siteme ping atmak ve geri bağlantıları görmek için kullanıyorum. Benim için pek iyi çalışmıyor son zamanlarda :D
  • Pingomatic : Yeni yazı yazdığım zaman pingleri bu site aracılığıyla atıyorum.
Soru 10: Ajax ve Jquery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyormusunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Cevap: Sitemin şuan ki temasında bu dilleri kullanmıyorum. Açıkcası çok fazla da kullanmayı düşünmüyorum.

Soru 11: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Bulunuyorsa eğer hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
Cevap: Evet sitemde süs olması açısından adsense reklamları bulunuyor. Gerçi erayusta.com blogumdan para kazanmayı hiç düşünmüyorum. Bana hatrı sayılır ziyaretçi gelsin bol bol yorum bıraksın ben yazarım herşeye rağmen :)

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
Cevap: Kesinlikle blogspot ve benzerlerini kullanırdım. Çünkü wordpress kendi hostunuz da ne kadar özgür ise wordpress.com da o kadar kısıtlı kullanıma sunuyor.

Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
Cevap: Şuan için başka bir uygulama üzerinden yazmıyorum. Sadece yönetim panelinden girip yazıyorum :)
Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verirmisiniz?
Cevap: Sitemin adını IHS den aldım. Host hizmetini de sponsor olarak Turkey Tescil firmasından alıyorum. Her iki firmadan da son derece memnunum. Şuan için bir sorun bulunmamaktadır.

Soru 15: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
Cevap: Sitem geçen ay 1.5 gb trafik kullanılmış ve 50 mb kadar yer kaplıyor.

Son Soru : Blogunuzu bir kaç cümle ile anlatırmısınız?
Cevap: Blogum benim için çok önemlidir. Bilgim olan her konuda yazmak için uğraşırım. Bilmiyorsam da uzun saatler süren araştırmalar sonucu bir şeyler ortaya çıkarırım. Şu sıralar wp, blogspot, cms sistemleri ve site tanıtım yazılarına dair yazıyorum. Vakit bulmakta zorlanmasam daha çok şey paylaşırım ama şuan için günde bir yazı yazmaya dikkat ediyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder