Ebekulak.Com


Olcayto Cengiz'in kardeşi Onur Cengiz'e de sorularımızı ilettik kendisi sağolsun cevaplayıp gönderdi. İşte cevaplar;

Soru 1: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
Aralık 2006'de blogger üzerinde açıldı, ama düzenli aktif kullanıma alışmam 2007'nin ortalarını bulur.

Soru 2: Blogunuzun ismi nerden geliyor?
Atilla Atalay'ın aynı isimli kitabında yer alan aynı isimli öyküden. (blogu açmadan önce ismi kullanmak için Atilla Ağabey'den izin aldım tabi)

Soru 3: Blogunuz hangi alt yapıyı kullanıyor.?
Wordpress

Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, icon ve logosu kime veya kimlere aittir?
Düzenli olarak tema değiştiriyorum, şu anda Scarlett isimli ücretsiz bir magazin teması kullanıyorum. Editlediğim temalarda ise grafik konularında abimden(Olcayto Cengiz) yardım alıyorum.

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
dürüst olmak gerekirse kontrol etmedim, etme ihtiyacı duymadım. IE'nin bile yaygın kullanılan sürümü w3c kurallarını sallamaz, ve geri kalan modern browserlar hataları görmezden gelirken w3c uyumluluğunu çok formalite icabı görüyorum.

Soru 6: Blogunuzun Dmoz kaydı var mı?
başvuruda bulundum ama kabul edildi mi bilmiyorum :)

Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
temanın gerekliliklerine göre değişir ama wordpress için sabit kullandığım plug-inler;
. all in one seo pack
. google xml sitemaps
. akismet
. wp to twitter
. wordtube
. popularity contest
. nextgen gallery
. wordpress related posts

Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
1 haftadan fazla yazmazsam 250-300 taban seviyesine düşüyor, günü gününe yazı eklediğim dönemlerde 750-1200 arası değişiyor. Yani kendim çalıp kendim oynuyorum gibi bir şey.

Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
Google Friendconnect. Bir de kendimi blogküme'ye üye etmeye çalışıyorum ama pek sallamıyolar beni. (Eren, bu lafım sana!)

Soru 10: Ajax ve Jquery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyormusunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Kullanım alanları aktif temaya göre değişiyor, bazen hiç bazen sidebar'da kullanıyorum. Kullandığım zaman jquery tercih ediyorum.

Soru 11: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Bulunuyorsa eğer hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
1 ay önce ilk defa google adsense kullanmaya başladım. Blog reklamları ve reklamlar üzerinden gelir elde etmeye inandığım söylenemez. (en azından kendi blogumda)

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
wordpress zaten ücretsiz O.o

Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
wordpress admin paneli...

Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verirmisiniz?
MediaTemple grid-server. Türkiye'den hosting/domain hizmeti almaya karşıyım. MT ise dünyanın en iyi 3 hosting firmasından biri. 50$ fazla olsun, hizmet ve teknik desteği kusursuz olsun.

Soru 15: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
şu anda 510mb alan kullanıyorum. grid-server kullandığım için domaine özel bandwidth kullanımını tam göremiyorum ama aylık 1.5gb'ı geçmiyor.

Son Soru : Blogunuzu bir kaç cümle ile anlatırmısınız?
sloganım "Geek, and proud of it", bir geekim ve bundan gurur duyuyorum. Blogumdaki yazılarım, her şeyi ile benim olan, benle ilgili her şeyi yansıtan şeyler.

Onur'un blogunu inceledim. Anasayfada genel anlamda görsel çokluğu sayfa yüklenmesini azaltıyor. Fakat içerik çok güzel tebrik ederim. :)

0 yorum:

Yorum Gönder