OnurBaykal.Com.Tr


Aslında çok eski yazarlardan olmasına rağmen şuan emekleme çağında olan Onur'un bloguna sorularımızı yönelttik kendisi içten cevaplarını mail ile gönderdi. Aşağıdaki satırlarda cevapları okuyabilirsiniz.

Soru 1: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
Şu an yazdığım bloga benzer formatta Blogger'da başlayıp 2003'ten beri blogluyorum. onurbaykal.com.tr ise daha bir aylık.

Soru 2: Blogunuzun ismi nerden geliyor?
Radyo Odtü'de yayınlanan Modern Sabahlar programının bir sunucusunun kendi blogunun adı Ege Kayacan Kişisel Blog'du. Ben de ondan esinlenerek Onur Baykal Şahsi Blog Koydum.

Soru 3: Blogunuz hangi alt yapıyı kullanıyor.?
Wordpress 2.7.1

Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, icon ve logosu kime veya kimlere aittir?
iNove temasını kullanıyorum. Bazı kısımları kendim düzenledim. Grafiklerden sadece icon bana ait.

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
Maalesef bazı hatalar var. Elimden geldiği kadar ufak ufak düzeltmeler yapıyorum.

Soru 6: Blogunuzun Dmoz kaydı var mı?
Dün başvurdum.

Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
Çok var ama önemli olanları belirteyim.Yet Another Related Posts Plugin, WP Super Cache, WordPress Database Backup, Twitter Tools, StatPress Reloaded, Login LockDown, IntenseDebate, I am reading, Google XML Sitemaps, Contact Form 7 ve All in One SEO Pack.

Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
Yeni yazı yazmama bağlı olarak değişiyor. Şimdilik 20-30 civarında

Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
Feedburner, Google Analytics, Twitter

Soru 10: Ajax ve Jquery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyormusunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Hayır. Açıkçası çok da gerekli görmüyorum.

Soru 11: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Bulunuyorsa eğer hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
Geçen hafta Adsense reklamları vardı ama kaldırdım. Şimdilik reklam da düşünmüyorum.

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
Blogger kullanırdım. Wordpress.com'a göre çok daha fazla özgürlük sunuyor ve yükseltmeler için ücret talep etmiyor.

Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
Windows Live Writer kullanıyorum

Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Onur Baykal Şahsi Blog'a hem onurbaykal.com.tr hem de onurbaykal.com'dan ulaşılabiliyor. com.tr uzantısını nic.tr'dan, com uzantısını da GoDaddy'den satın aldım. Hosting konusunda Özer (Wrzl) Bey yardımcı oluyor.

Soru 15: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
Kendi hostingim olmadığından bir kontrol panelim yok o yüzden bilmiyorum.

Son Soru : Blogunuzu bir kaç cümle ile anlatırmısınız?
Blog'um aslında bilişim haberlerini farklı bir biçimde sunmanın yanı sıra en önemli olarak benim bir anlık düşündüğüm farklı şeyleri de bulunduruyor. Bu yüzden toplumsal mesaj veriyorum bazen. Son olarak da şöyle bir klişeyle bitirmek istiyorum: (mümkünse burayı farklı bir tonla okuyun (içinizden de)) Blog'um benim çocuğum gibi oldu artık.

Onur şahsi blogunu inceledim. Normal hızda açılıyor. Tema tercihini de beğendim. Blogun yeniymiş hayırlı olsun umarım hedeflerine ulaşabilirsin :)

0 yorum:

Yorum Gönder