Güneşin Tam İçinde :)


Süleyman Sönmez hocamdan rica etmiştim ve bugün GTİ için cevapları gönderdi. Eminim ki benim gibi birçoğunuz da GTİ nin teknik yönlerini merak ediyorsunuzdur. İşte Süleyman hocamın sorulara verdiği cevaplar;

Soru 1: Blogunuzu hangi tarihte açtınız?
Güneşin Tam İçinde'yi 21 Aralık 2006 tarihinde açtım. Ancak 2005 yılında MSN Spaces ile aynı isimle açtığım siteyi taşıdım. İsteyen 2005 isteyen 2006 diyebilir.

Soru 2: Blogunuzun ismi nerden geliyor?
Güneş. Hayat kaynağı dünyanın ve diğer gezegenlerin annesi. Öyle müthiş bir büyüklük ve enerji içeriyor ki hayal gücümüzün üstünde. Bu enerji kaynağının tam içinde olmanın vereceği o dinamizmin siteme can vermesini ruhsal gücünü ordan almasını istedim. Gerçekten de çok uzun bir isim olmasına rağmen çok sevilip tutuldu.

Soru 3: Blogunuz hangi alt yapıyı kullanıyor.?
Wordpress ile yayımlanıyor.

Soru 4: Blogunuzun teması nedir? Eğer kendi temanız ise kodlaması, icon ve logosu kime veya kimlere aittir?
Sitemin temasını kendim yaptım. Site açıldığından beri 100'ün üzerinde değişiklik oldu. İlk önce hazır temalar kullanmıştım ama giderek daha güzelini hayal ederek ve neredeyse her bir kaç ayda değiştirerek yeniden tasarlıyorum. Şu anki temamın adı triplexGTİ :) Sitenin logo tasarımı yine bana ait. Dilerim beğeniyorsunuzdur.

Soru 5: Blogunuz W3C kurallarına uygun mudur?
Eskiden hastalık derecesinde buna dikkat ederdim ama Google'un ana sayfasının bile hatalardan nasibini aldığını görünce önemli olanın çapraz tarayıcı uyumluluğu olduğunu anladım. Böylece Firefox, Internet Explorer hatta IE6'da bile yaklaşık görünen bir site elde ettim. Mümkün olduğunca W3C kurallarına uygun tasarım yaparım.

Soru 6: Blogunuzun Dmoz kaydı var mı?
Türkiye'den blog başlığında ilk kaydolan siteler arasındadır. Kısaca evet. :)

Soru 7: Blogunuzda hangi eklentileri kullanıyorsunuz?
Soru 8: Blogunuzu günlük kaç kişi ziyaret ediyor?
2500 ile 4500 arası tekil. Dönemsel çıkışlar elbette yaşanıyor.

Soru 9: Blogunuz için hangi online servislerden yararlanıyorsunuz?
Google Analytics, Technorati,

Soru 10: Ajax ve Jquery gibi son dönemin popüler dillerini blogunuzda kullanıyormusunuz? Kullanıyorsanız hangi kısımlar bu diller ile üretilmiştir?
Şu anki yapıda özellikle resim ve foto gösterimlerinde slayt showlarda sayfadan ayrılmasını istemediğimden AJAX destekli fotoğraf gösterimlerinde kullanıyorum.

Soru 11: Siteniz içinde reklam bulunuyor mu? Bulunuyorsa eğer hangi hizmetleri kullanıyorsunuz?
Evet reklam var elbette. Duymadınız mı 230 metrelik bir yat aldım geçen gün :) Şaka bir yana Linkz kullanıyorum ve Google Adsense'in bağlantılarını. Eğer sponsor çıkarsa sponsorların reklamını çok uygun fiyata yayınlıyorum. Amaç diğer sitelerimin masrafının da çıkması.

Soru 12: Blogunuzu ücretsiz bir serviste kullanmak isteseydiniz hangisini kullanırdınız?
Blogger. Wordpress çok sahipsiz görünüyor :) Üstelik Blogger çok güzel temalar, Gadgetler ve Türkçe desteği ile Google'un süper gücünü ardına almış halde.

Soru 13: Blogunuza yazarken hangi hizmet veya masaüstü yazılımını kullanıyorsunuz?
Genelde beynimi kullanıyorum. Biliyorsunuz düşününce ile yazan klavyeler çıktı birisi de bende :) Basit şekilde WP editörü yeterli geliyor ve çoğunlukla önçalışmalarımı kağıt üstünde planlıyorum, notlar alıyorum.

Soru 14: Sitenizin barındırdığınız ve domaini satın aldığınız firma veya firmalar hakkında bilgi verirmisiniz?
Hosting Almanya'nın güvenlikli bir bölgesinde, domain Türkiye'de. Firmalara teşekkür ederim. Yıllardır düzenli yayınımızı onlara borçluyuz.

Soru 15: Sitenizin aylık harcadığı bant ve kullandığı alan ne kadardır?
Yaklaşık 80-100 GB trafik kullanıyor. Serverdeki alan yazmaya devam ettikçe bir canavar gibi büyüyor. İnanın bakmaya korkuyorum. Yedekler çok iyi sıkıştırılmış halde 300 MB gibi.

Son Soru : Blogunuzu bir kaç cümle ile anlatırmısınız?
Güneşin Tam İçinde şu an 800 civarı orijinal yazı resim ve video barındıran cidden geldiğinize pişman olmayacağınız bir site. Bu siteyle Türk toplumuna ve dolaylı olarak insanlığa hizmet etmeyi hedefliyorum. Bunu başarabiliyorsam ne mutlu bana :)

Yazar Yorumu: Ben GTİ yi yaklaşık 8-9 aydır düzenli olarak takip ederim. En büyük şikayetim sitenin geç açılma sorunuydu. Onuda hocam halletmiş. :D Tebrik ederim hocam çok orjinal ve kendine has bir blog! :D

0 yorum:

Yorum Gönder